Złota myśl

"Nie każdy musi być chudy, najważniejsza jest akceptacja siebie, lecz niech nie będzie sztuczna oraz niech nie będzie pretekstem do zaniedbania zdrowia i powielania złych nawyków"

czwartek, 29 maja 2014

Surówka pseudo Colesław

Miałam w domu kapustę pekińską i przypomniałam sobie o fajnym przepisie na Colesława. Nie miałam marchewki, ale to nic. Tym razem dodałam mały pomidorek. A Majonez zastąpiłam jogurtem bałkańskim. Wyszła super!


  • Kapusta pekińska (lub zwykła biała)
  • Cebula (młoda lub cukrówka)
  • Marchewka nieduża
  • Jogurt Bałkański (lub inny gęsty)
  • Sól, pieprz, słodzik (najlepiej stewia)
  • Sok z cytryny
  • Ocet jabłkowy lub winny.


Kapustę poszatkować, cebulkę pokroić w drobne piórka, marchew zetrzeć na drobnej tarce. Wymieszać.

Sos:
Do jogurtu dodać przyprawy... smak powinien być zdecydowany, intensywny. Powinien łączyć słoność, kwaskowość i słodycz. Jeśli chodzi o sok z cytryny i ocet, to ostrożnie, może po małej łyżeczce.
Najlepiej smakuje jak się sos z kapustą przegryzie godzinę w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz