Złota myśl

"Nie każdy musi być chudy, najważniejsza jest akceptacja siebie, lecz niech nie będzie sztuczna oraz niech nie będzie pretekstem do zaniedbania zdrowia i powielania złych nawyków"

czwartek, 21 czerwca 2012

Mielone kotlety indycze


Kto nie kocha kotletów mielonych? Takich smakowych.. mmm.. chyba tylko wegetarianin.

Przyznam szczerze że moje wczorajsze były wcale nie takie dietetyczne, bo na szybko i z papierka..... ale za to z w miarę chudej indyczyny.

Pół kilograma indyka mielonego
Garść zielonej natki z pietruszki
Mix do kotletów mielonych Knorr

Wymieszałam mięso z Mixem zgodnie z przepisem, dodałam natkę, uformowałam kotlety i wrzuciłam na patelnię. Potem podlałam wodą. Ten mix jest super! Wychodzi na to, że kaloryczność się przez niego zwiększa, ale na obiad kotlety plus same warzywa, to aż tak dużo kalorii nie będzie. A smak... super!
Średnio licząc, 500 g mięsa (600 kcal - średnio chude) i 224 kcal Mixa, to dzieląc na 4 porcje, wychodzi 206 kcal, czyli chyba ok. Dodając surówkę/sałatę, źle nie będzie.
Osobom przyzwyczajonym do mniejszego solenia, polecam dodać Mix do 600-700 g mięsa... mi wydawały się już przesolone, niemniej zawarte przyprawy i bułka tarta (niestety) nadaje super smak !!!! Konserwatystom polecam dodać tylko przyprawę do mięsa mielonego tego lub innego producenta, oraz pietruszkę i może cebulkę....


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz