Złota myśl

"Nie każdy musi być chudy, najważniejsza jest akceptacja siebie, lecz niech nie będzie sztuczna oraz niech nie będzie pretekstem do zaniedbania zdrowia i powielania złych nawyków"

wtorek, 4 listopada 2014

Babeczki muffinki dyniowe

Koniec października, to czas dyni.. Zup, ciast i ciasteczek. No i mi się zachciało :)
Znalazłam w sieci przepis w miarę dietetyczny... Wyszło mi smacznych 12 babeczek.



  • 2 szklanki przesianej mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • łyżeczka przypraw (albo z młynka do potraw słodkich albo cynamon, gałka itp. według uznania)
wymieszać suche składniki, a w drugiej misce
  • pół szklanki cukru lub kilka łyżek słodziku (lepiej mniej niż więcej)
  • 2 jaja
  • szklanka puree z dyni*
  • 1/4 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki oleju
  • starta skórka z pomarańczy
  • ewent. garść orzechów włoskich
Wymieszać wszystko razem, Nakładać do 3/4 papilotek. Piec 20-25 minut w 180 stopniach.


Z cukru pudru i soku z cytryny można zrobić lukier, albo do serka mascarpone dodać trochę startej skórki i podać z taką śmietanową czapką. Ja zrobiłam wersję 1.




*Puree z dyni - kawałek dyni pokroić w kostkę i włożyć do garnka, wlać trochę wody i gotować ok 10 minut do miękkości. Pognieść sprzętem do puree.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz