Złota myśl

"Nie każdy musi być chudy, najważniejsza jest akceptacja siebie, lecz niech nie będzie sztuczna oraz niech nie będzie pretekstem do zaniedbania zdrowia i powielania złych nawyków"

poniedziałek, 15 września 2014

Dietetyczna szarlotka na owsianym spodzie bez masła

Miałam trochę średniej jakości jabłek, które nie nadawały się do jedzenia.. pomyślałam zatem o szarlotce..
takiej dietetycznej, bez masła, mąki i cukru.. i na oko zrobiłam..
polecam spróbować.




Mus
  • 1-1,5 kg jabłek
  • cynamon/goździki (ja użyłam młynka kamis przyprawa do kaw i deserów)
  • słodzik

Jabłka obrać i pokroić, wrzucić do garnka, podlać odrobiną wody i prażyć. Ja osobiście nie lubię musu gładkiego, rozgotowanego, ale można rozgotować wedle uznania. Przyprawić i posłodzić do smaku.

Ciasto robiłam na oko, ale i tak powinno się udać jeśli nie będzie idealnie.
  • 100 ml jogurtu
  • jajko
  • około szklanki zblenderowanych płatków owsianych
  • niepełna szklanka całych płatków owsianych
  • dwie garści pokruszonych orzechów włoskich 
  • siemię lniane - łyżeczka
  • słodzik
  • rodzynki, lub inne ziarna, migdały..

Mokre składniki pomieszać, wsypać suche i wymieszać dokładnie. Masa powinna być klejąca. Ewentualnie można jeszcze dać otrąb.
Naczynie do pieczenia posmarować trochę oliwą, wyłożyć masę. Piec 15-20 minut w 160 stopniach na lekko rumiano. 
Wyłożyć masę jabłkową i piec jeszcze 20 minut zważając by spód się za bardzo nie przypiekł.

Podajemy z serkiem bieluch light lub podobnym śmietankowym.
Spód jest zwarty, nie kruchy. Cukiernikowi mojemu bardzo smakowało, chyba nie udawał, bo zjadł dwa kawałki :)
Smacznego ;)



1 komentarz:

  1. o widzisz a ja się zastanawiałam jaki by tu spód wyczarować do szarlotki! mam od świąt zawekowane jabłka na szarlotkę więc będzie ciacho na niedzielę! :)

    OdpowiedzUsuń