Złota myśl

"Nie każdy musi być chudy, najważniejsza jest akceptacja siebie, lecz niech nie będzie sztuczna oraz niech nie będzie pretekstem do zaniedbania zdrowia i powielania złych nawyków"

wtorek, 7 sierpnia 2018

Zupa orientalna/indyjska z soczewicą (Dahl)

Miałam okazję być na szkoleniu z kuchni wegetariańskiej. Przepis na tę zupę jest prosty ale wszędzie chyba inny. Ja przerobiłam tak jak mi wygodnie i dodałam sobie kurczaczka i makaron bez kalorii. Tajemnicą są przyprawy...

  • korzeń pietruszki, marchewki i selera pokrojone w kostkę
  • czosnek i cebula (lub asofetida)
  • soczewica czerwona (lub zielona ale dłużej się gotuje)
  • mleko kokosowe
  • pomidor świeży
  • przyprawy (curry, kurkuma, chilli, imbir, kumin)
  • trochę oliwy
  • opcjonalnie mięso


Na niewielkiej ilości oliwy przesmażam przyprawy oraz cebulkę z czosnkiem, dodaję warzywa korzeniowe, podlewam trochę wodą i duszę kilka minur. (wtedy też można dodać mięso) Dodaję soczewicę czerwoną oraz mleko kokosowe. Gotuję do miękkości soczewicy. Na koniec makaron odsączony, świeże pomidory, które chętnie jeśli będą zimne. MNIAM!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz